close

昨天一上班  Yahoo首頁一打開就是讓我心痛的消息

"麥可傑克遜猝逝"這個斗大的標題就這麼毫無預警的跳到我眼中

讓我想裝做沒看到也沒辦法

雖然看不出來  但是我的確很喜歡MJ的歌

記得小時候 第一次在報紙上看到他要來台灣開演唱會的消息時我有點疑惑

想說這個人是誰啊

為什麼每家報紙都用超級大的版面報導他

於是我很仔細地閱讀報導的內容

讀的越多就越讓我興奮

這麼偉大的人物就要來台灣開演唱會了嗎

我那時真的好興奮

加上台灣媒體頻頻報導

電視上天天強力播送他的生平他的歌他的MV

我那時候就這麼沉浸在MJ的世界裡

讓我不愛上這傢伙也難

雖然他近年的消息都是負面的

雖然他被說有戀童癖

雖然他愛整形愛漂白膚色

但是在我心中

他永遠都是個王

他的歌仍然非常能打動我

"Heal The World"  "Dangerous"   "Thriller"  "You Are Not Alone"  "Billie Jean"  "They Don't Care About Us ...etc.

對很多人來說他就是個怪物  一個過氣的老歌手

不過對我而言他是天王  他是天才

是我童年時的夢想  是永遠會放在我心中的人

我堅持相信他的本質是天使

只不過這個天使有點笨

不知道人類世界的險惡 不知道人類的心機深沉

因為如果他不是天使  沒有純淨心靈的話

他是唱不出這麼多動人歌曲  他是無法讓這麼多全球歌迷為他的歌落淚的

他的歌聲中有優雅 有壓抑 有童真 更有柔和

他的歌聲能穿透人心

他的歌聲能撫慰我疲憊的心靈

我最愛他那首"Heal The World" 

每次聽都很感動 尤其是現在

聽著他的歌  打著這篇文章

真的讓我想哭了

我還期待有一天能親臨他的演唱會現場

我還期待有一天能近距離看到他 即使只是擦身而過都好

為什麼上天要這麼早帶他走  讓我們這麼難受

我想我會對這麼多東西洋+台灣中國歌手都不太感興趣

或許就是因為MJ佔據在我心中

他佔掉了我喜歡其他歌手的位置

我想以後我還是只會喜歡他這位King of Pop

他會一直存在我心中的

 


Heal The World

Lyrics:Michael Jackson Music:Michael Jackson

(Think about, um, the generations,

and that we want to make it a better place for

our children and our children's children

so that they know it's a better world for them.

I think they can make it a better place.)

There's a place in your heart

And I know that it is love

And this place could be much brighter than tomorrow

And if you really try

You'll find there's no need to cry

In this place

You'll feel there's no hurt or sorrow

There are ways to get there

If you care enough for the living

Make a little space

Make a better place

Heal the world

Make it a better place

For you and for me and the entire human race

There are people dying

If you care enough for the living

Make a better place for you and for me

If you want to know why

There's a love that cannot lie

Love is strong

It only cares for joyful giving

If we try

We shall see

In this bliss we cannot feel

Fear or dread

We stop existing and start living

Then it feels that always

Love's enough for us growing

Make a better world

Make a better world...

Heal the world

Make it a better place

For you and for me and the entire human race

There are people dying

If you care enough for the living

Make a better place for you and for me

And the dream we were conceived in will reveal a joyful face

And the world we once believed in will shine again in grace

Then why do we keep strangling life

Would this earth crucify its soul?

Though it's plain to see

This world is heavenly

Be God's glow

We could fly so high

Let our spirits never die

In my heart

I feel you are all my brothers

Create a world

With no fear

Together we'll cry happy tears

See the nations turn their swords into plowshares

We could

Really get there

If you cared enough for the living

Make a little space

To make a better place

Heal the world

Make it a better place

arrow
arrow
    全站熱搜

    verbatin02 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()